Monday, January 3, 2011

Rumusan 25 Tahun

Tahun Masehi berganti lagi..Selamat Datang 2011.


Syukur ke hadrat Dia Yang Maha Kuasa yang punya segala-galanya yang masih meminjamkan aku nafas untuk menghirup udara kurniaannya padan tahun 2011 ini...permulaan 2011 kami menambah seorang ahli keluarga baru...isteri abang sulungku..bagi aku..seumpama aku mendapat seorang lagi adik...welll..aku kan kakak...kikiki..


Kerjaya dan Kewangan

Tahun 2010 berlalu dengan cepat. Agak mencabar dengan status aku yang sudah bekerjaya..the real life begins..aku antara golongan yang mudah mendapat kerja walaupun gaji taklah boleh dikatakan mewah..gaji kecik belanjanya kecik, gaji besar, belanjanya besar. jadi kesimpulannya..tidak kira berapa bakul RM pun gaji, yang penting, pengurusan wang yang utama. Dalam bab ini aku setakat lulus sahaja. belum mencapai tahap cemerlang kerana bila dihitung, simpanan aku cuma 7% sahaja beb dari total gaji aku selama sepuluh bulan berkhidmat. Dem! Betapa pemborosnya aku dengan segala tok nenek handbags, kain baju, make ups uols dannnnn tudung lycra lerr...

Dari segi kerjaya, jujurnya, aku masih dalam proses membiasakan diri dengan lifestyle baru, bidang baru yang mementingkan grooming, communication skill dan otak yang peka dengan keadaan semasa. Yang sensitif dengan isu-isu yang berkait rapat dengan apa yang berlaku dalam negara, politik, sosio-ekonomi, dan lain-lain hal yang berkaitan. Sesetengan orang berkata kita takkan dapat semua yang kita nak, kita kadang-kadang tak dapat kerja dalam bidang yang kita minat..yeap..sume rezeki base. tp apepun, usaha untuk memajukan diri, untuk memahirkan diri dalam bidang kerjaya yang kita perjuangkan kena sentiasa tersemat dalam hati dan sanubari. aku setakat ni OK dengan kerja aku..belum capai tahap aku GEMBIRA dengan apa yang aku lakukan...but slowly aku masih dalam proses adaptasi...aku belum capai tahap SERONOK lagi duduk kat ofis tu...tau tak bahawa bila kita suka dengan kerja yang kita buat semua masalah akan jadi peluang? JAWAB sendiri ok...

Kawan-kawan

Tahun 2010 juga tahun kebanyakan kawan-kawan aku menamatkan zaman solo...ada yang dah bakal menimang zuriat pun..yang bertambah rezeki Ilahi pun ada.. :)

Ramai juga teman-teman rapat yang mengalami kedukaan pada tahun 2010..sebagai manusia..tulang empat kerat dan kudrat yang ada takkan dapat mampu untuk menghalang apa yang terjadi...

Peluang ke India menjadikan aku kawan dan sister kepada brothers and sisters dari seluruh pelusuk dunia..tak sangka aku survive 3 minggu dengan orang-orang yang aku tak langsung kenal. dengan bahasa yang berbeza, dengan budaya , dengan fizikal yang berbeza...Im so grateful to Allah dengan peluang yang aku dapat. Memang aku pernah berangan jejak kaki kat Taj Mahal pun dolu-dolu...and...i did it.. :)

Tabiat

Sejak akhir-akhir ni..aku tak dapat nak mengawal tabiat yang satu ni... "Online Shopping!!!!!!!!!!!!" memang tahun 2010 sesi perkenalan aku dengan tabiat ni..Terima kasih!

Jodoh

Doakan aku =) mungkin 5 Tahun 5 Bulan mcm tajuk novel tu utk aku galas tanggungjawab tu kan?




mari menyembur minyak wangi


p/s: Sabar, tenang, tawakkal.....

No comments:

Post a Comment