Saturday, January 15, 2011

Merukah, Meneroka, Menghibur Hati

Pukul 4 pagi : Kau jadi tak nak gi ni? - Jadilaaaa - Ok2. huhu -

~apelah maksud perkataan "huhu" ~

KUkuatkan azam dan semangat kental untuk bangun pagi tadi. Jam 4.17 pagi. Nak mandi ke tak nak, nak ke tak nak , perang-perang, bahas-bahas dengan hati sendiri. Kalau tak mandi, nanti dah sampai puncak busuk pulak..hehe.. jadi...burrrrrrrrr....mandiiii jugak..surprise! Tak sesejuk air jam 7.30 pagi. Hmmm?

4.45 - Meninggalkan perkarangan P11. Keadaan masih lagi tenang, dengkuran-dengkuran masih lagi bersahut-sahutan kali waktu ini. Kaki aku terus melangkah. Hati terus memujuk supaya terus kuatkan urat saraf menapak..

5.05 - menunggu dan bergosip sehingga ahli-ahli rombongan makcik bedah dan pakcik bedul complete sebelum bergerak membelah lebuhraya menuju ke Semenyih. Dalam kereta aku duduk, dalam hati ~ Nantukkkknyeeeeeeeeeeeeeeee sambil tersengguk sambil control mata segar. ahaks!

6.15 - Settleka Kewajipan dengan Dia dahulu apa-apa hal pun ok. tok imam ialah Ketua Delagasi Merukah pada hari ini.

6.45 - setelah ngongeng-ngongeng antara kumpulan yang besar ni, jam 6.45 baru lah expedisi dapat dimulakan. Disadvantage bila group terlalu besar dan ramai makcik-makcik bedah...Layannn..hari ini aku nak enjoy. I don't care!

Overall, i enjoyed the day. Not bad..the height still bearable..tapi sepanjang pendakian, haruslah aku stop2 juga kan..but at least i m not the last person to reach the top in my group..sambil2 aku berhenti di lorong kecemasan..ada la yang melintas..dan..the perfume daripada 2 org guys mmg UNBEARABLE..tak mandi agaknya budak2 ni...

Ayuh...mari mendaki lagi dan lagi....bucuk la mereka..shuhhhh..g dulu2..tak tahan akak..

Sudah cerah waktu nak menuju puncak... Saya puas...byk peluh jantan kuar dan membuatkan saya rasa segar...Sebab saya mandi pagi jadi saya tak busuk..hahaha..

Lets enjoy few pics that i snapped all the way to Puncak..







Cuaca yang nyaman...

Mendorong aku terus melangkah....ni bukanlah kaki aku sbnrnya..kaki sapa aku pun tarak tau



Hoi kawan2..kat sinun lagi tinggi laa...Jom daki..Berkatalah ketua Delagasi seperti dalam gambar..kanan sekali..

Pemandangan dari puncak ke2

Kemunting kah ini?

Puncak 2 dari pandangan puncak 1 (Im starving right now)

Turun...turun..turun..

Pembuangan bayi?? Come on lah wehhh! Reserve la udara segarrr

Aku pun tak tau sapa dia nih..mencari coverage atau menangkap gambar?

Tin tonnnn..Ais Krim di kaki bukit..untung pakcik kayooo


Stroller baby tu pun sampai puncak tau..His pregnant mom oso..JIWA KENTALL

Pass midnight already..enough blogging for today...Nite2..sleep tight2...

P/S: I ♥ futball..huuuuuuuuuuuuuuuuuu..

No comments:

Post a Comment