Wednesday, January 19, 2011

Eny Si Pejalan Kaki

Bagaimana kamu pergi ke pejabat?
-Aku naik bas. 50 posen sekali naik. Happy?-

*Check Gmail akaun: 1 New comment.
Aduhai...from the same office...halamakkk...nak "cekek" aje budak Tomoh ni la..kok cobor secretnya aku huh?

jari menari di atas keyboard. keletuk keletak...jariku masih belum bercincin..kukuku rapi dipotong..ada tanda chicken pox di permukaan tapak tanganku...Lagu Lady Gaga sedang diputarkan di Hot FM. Entah apa lirik pun aku tak tahu. aku memang bermasalah dengan lirik. lagi cepat tangkap lagu. (actually korang tengah baca aku merepek sebab idea tada mari)

Hmm...punyai sebuah blog akan buat kepala otak aku keep on thinking and active. Because it wants to generate idea to be written down here. So it is one of the ways to always make your brains work. For me, owning a blog is not only to share stories/feelings with others, but if we capable to bring up one issue then we may have a discussion and indirectly we can educate our readers. So do you know the power of mata pena which is sharper than the "sword eye"
(Hokey! My English is bad huh ;p_ As long as people understand, no big deals )

I met new friend this morning, we go to the office by bus, which cost only 50sen per ride.

Languange switched.

OK, kawan aku OKU, dan sorang lagi kawan lama tak berapa lama, baru tak berapa baru. Mereka juga pengguna kenderaan awam macam aku. Diam di Putrajaya dengan semua kemudahan yang tersedia tidak mendesak aku untuk punya kenderaan sendiri. Jimat? Boleh la nak dikatakan berjimat sebab nak kahwin. Ok tipu, utk shopping online. Hahahaha. Come to Putrajaya. It will become Green City. (if and only if the people realize how warm the earth nowadays..phewwww...)

AKu quoted frasa kawan aku tadi ok which for me is WOW!

" The Hospitally in our country is first class, but the mentality is third class"

Ha, terasa? Betul tak apa dia kata tu? Touching ? Haa...kalau anda pengguna kemudahan awam yang tegar, tak kira la pengangkutan ke, tandas awam ke, pondok telefon ke, then anda boleh tentukan sendiri peratusan kebenaran kata-kata di atas which for me is very true!

Betul, bukan semua punya pemikiran third class, tapi hanya segelitir/seciput saja yang mindanya terbuka dan sensitif dengan pengguna-pengguna kemudahan awam ni.
Aku sebagai pengguna tegar kemudahan awam ni pun pernah jgk alami scene yang menyedihkan hati.

* Hujan lebat tunggu di zebra crossing, vrooommmmmmmmmmm..adeh...tempias dari tayar kete..* hatiku menangis kecil...sebelah hatiku mengutuk tak hengat la kat kete tu. the driver i mean..

Korang yang ada bawak kereta ni tolong la weh pandang kiri kanan, tgk tempat yang ada pejalan kaki, bagilah timbang rasa sikit. NI masa amik lesen ni lulus dengan jujur ke tak nih? Zebra crossing tu kena utamakn pejalan kaki...ni cerita kawan aku pagi tadi ok.

Dia di negara X hendak melintas jalan di zebra crossing..kereta yang tiba-tiba laju perlahan bila menghampiri zebra crossing. Dia dan kawannya terkebil-kebil tgk driver tu ( tunggu kereta tu melintas) Driver tu tenung kawan aku. Kawan aku terkebil lagi. Lepas tu Driver tu bagi isyarat suruh kawan aku dan temannya melintas. Kwan aku pelik la sebab kat tanah air kena tunggu kereta lintas dulu di zebra crossing tu yang sepatutnya memberi keutamaan kepada pejalan-pejalan kaki....hailaaaaaaaaaa....Have consideration man!!

DAN, kpd pejalan kaki, kau jgnla pula suka-suka hati kau melintas kat tempat dilarang melintas ok..itu namenya saja-saja menempah bala...



Ni la Pantai Teluk Lipat...tempat kami mengarang sajak cinta, pantun rindu, syair jiwa

p/s: berlapar bersama-sama

No comments:

Post a Comment