Friday, January 7, 2011

Interview dan BB

Jumaat pertama di tahun 2011. Aku pergi kalau semua tak suka....

Khamis lepas 6 Januari 2011 (bersamaan tarikh lahir Pia) bertambah lagi satu pengalaman hidup. pengalaman interview untuk kali ketiga. Yang pertama technician Canon di Subang, siap 2 kali pergi tapi aku tak dapat because i am too good for that post. AHaks! yang kedua dengan Jine, kat Huawei. Hahaha..habis bantai segala tok nenek 3G, 4G, LTE dll. telekomunikasi yang sangatla menarik..cume aku ni lembab..susah nk faham buat configuration tu..tapi sangat seronok sebab boleh trace bagaimana satu-satu panggilan telefon tu dibuat..segala cabang protokol yang digunakan...ISUP la SS7 la..oh my...byk dah karat.. Dan semalam...kali pertama menghadiri sesi temuduga dalam kompeni paling besar di Malaysia. Haha..anda bijak anda dapat jawab ;)

Dengan berbaju batik dan bername tag dan blazer hitam, disertakan dengan tudung alya Sarah, aku berjaya sampai di Jalan Cenderasari exactly at 8 o clock. masa tu dalam kereta dah takda mood dah sebab dah rasa mcm ada rezeki kena halau sebab lambat. cun kan interview 8 pagi...goshhhh..tak tau nak kata apa...but, Alhamdulillah...rezeki hadir temuduga tu ada hari Khamis tu dan aku giliran kelima..lima nombor bertuah, lima nombor kesukaan, lima tarikh lahirku...Hampir jam 12 tgh hari barulah tiba giliran aku dik non oi....berpeluh-peluh menggoreng selama 40 minit sampai minyak pun habis nk goreng byk-byk....untung nasib tak tau la mcm mana..yang pasti katanya, aku berpotensi jadi pegawai daerah. boleh gitu? BOLEHHHHHHHHH asal dapat keje puan...tolonglah puan...aku nak kahwinnnnn....ada kerja tetap selesa sikit nak bina keluarga..zaman sekarang bukan hanya pihak laki kena kerja...perempuan pun kena tolong support, tapi jgnlah melebihkan kerja dari segala-galanya..tak elok mcm tu..dan bagi aku, kalau perempuan kerja maka keperluan diri boleh disediakan sendiri tanpa membebankan suami...bukan semua orang laki bergaji 10 riban kt Malaysia ni kan..kena realistik la kan...org perempuan ada duit sendiri bolehla nak materialistik..gaji kita duit kita la kan ;p tapi kalau hanya suami je kerja kena pandai2 la..realiti yg aku dgr semalam..suami dah tua..dah tak kerja sgt..isteri mula perli-perli..maklumlah hidup tak semewah biasa...haila..........tapi aku percaya bukan semua isteri begitu....

Sekian untuk entri yang takda isi ni...wishlist bulan 1:




p/s: cepatla sampai BB................

3 comments: