Wednesday, January 12, 2011

Penang oh Penang

Akhirnya setelah lama tidak mengantuk dalam bas, hari ini aku tersengguk-sengguk di tingkap bas. Perkara yang membuatkan aku mengantuk ialah meeting in Penang on this Monday. Sakit otak sungguh dengan kerja-kerja ad-hoc sebegini. Sambil berfikir sambil melayang entah ke lapisan awan mana...

Hari ini sama seperti semalam. Tapi rasa marah itu kurang. Macam terbuka sedikit hati dan mata melihat kepayahan orang lain.

*Tulisan di bawah di sambung setelah aku bangkit daripada tidur*

aku tak dapat nak menyambung penulisan kerana kepala berat dan betul-betul kena tidur dulu...lalu kurebahkan kepala ke bantal dan terbang ke alam entah ke mana...

ROH kembali bersatu dengan JASAD.

Sekitar jam 9 malam dan lebih-lebih sikit aku bangun dari turu..walaupun tak terasa segarrr, tapi i feel better. Esok aku bertugas sebagai usherer. eleh, keje senang je. So malam ini haruslah aku rehat lebih untuk mendapatkan stamina untuk berjalan ke sini ke sana esok. Sebelum bersiram aku duduk berbual mendengar permasalahan Jammy dengan debit card. Beliau adalah teman aku sejak daripada zaman diploma dan ditakdirkan sekarang bahawa beliau menjadi housemate aku kembali. Beliau menceritakan bahawa ada sebuah syarikat yang mengeluarkan kad yang berkaitan dengan lifestyle in Key Hell. Contohnya kalau kau bawak kad tu di tempat-tempat pilihan yang sudah pastilah exclusive, bermakna akan dapat lah diskaun beberapa percent.

Permohonan mendapat kad tersebut hanya dipromosikan oleh staf syarikat berkenaan menerusi talipon. Senang bukan? dan satu kelemahan Jammy ialah dia begitu terbuai dengan kata manis syahdu staf terbabit sehingga dengan jujurnya sahabat aku menjawab setiap persoalan. Dan satu jawaban power ialah dengan terrrrr bagi no kad. Ya yay..no ATM kad. yang 16 nombor tu. dan terus terlintas di akal aku untuk kongsi perkara ini di blog jalanan aku nih. Because it is very crucial. The person who got the debit card bla bla system and knows your ATM card no can easily "curik" your RM without you realizing it. Yang sedihnya, sahabat aku ni dah talipon untuk cancel about getting the lifestyle card, but the the staf of the company cakap tak boleh nak cancel thru phone, kena tulis surat bagai....haila...masa nak apply takpe pulak tak payah surat ke borang ke kannn..


So guys, beware, jaga kad ATM tu elok-elok. jangan sepah-sepahkan. especially yang maybank kad gambar cherry dan version yang lebih maju daripada gambar cherry tu (kalau ada la)

Pic source : Pakcik Google

nombor yang penting yang perlu korang sembunyikan daripada umum ialah the last 12 numbers seperti dalam gambar di atas. Atas ni sample kad aje. sebab tu dia tak blur kan nombor-nombor tu


p/s: Hidup ini dikelilingi pencuri, Pencuri duit, Pencuri masa, Pencuri perhatian, dan awak..pencuri hatiku.....

No comments:

Post a Comment