Wednesday, January 26, 2011

Labu Air

Haila labu. tak tahu nak kata apa. nak rasa macam mana. bila waktu macam ni tiba-tiba rasa nak balik rumah. tengok muka adik comel. gigit-gigit pipi dia. Hmm..dah dekat sebulan aku tak bercakap dengan dia..degil... mcm tu la kaedahnya. 

Lepas tu. jadi pulak benda yang menyesakkan kepala hotak berjambul. pagi-pagi turun bas istighfar banyak-banyak. sebab itu ubat untuk penyakit hati. tapi bila datang time berfikir tu mula la balik senak otak ni. Lagi-lagi dengan panggilan misteri. bukan pemanggil misteri tapi tujuan pemanggil tu yang misteri taik kucing. bila di tanya tak berjawab...macam bongok ke memang bongok. aku benci dan menyampah ditinggal dengan teka-teki teka-tekuk. tapi tak faham-faham bahasa jugak kan. sebab tu la kalau baca novel, aku akan terus baca 2 3 bab terawal then gi kat last page. hahahahah..dalam certain-certain bab memang i am very impatient. 

Penindasan dan kebaikan...semua orang baik. sesetengah orang amik kesempatan dengan kebaikan orang lain. sesetengahnya pula lagi baik dengan orang lain daripada baik dengan diri sendiri. Baik dengan cara cerdikla. sampai akhir cerita diri sendiri merana sebab kebaikan dimanipulasi. kena sedar. kehidupan semakin dewasa. bukan sentiasa naive macam zaman kanak-kanak yang kesemuanya suci dan mulus dan tulus. 

Aku jaga diri aku sendiri. tapi kadang-kadang aku pun bodoh juga. dan aku tak suka orang senang-senang saja boleh menyerah. Stop la eh. hati aku dah banyak ion negative ni. 

SO, few days from now, i will turn 26. and insyaAllah i will also know the interview result. Keputusan tu jugak akan menjadi salah satu perkara besar yang akan mencorakkan jalan hidupku ini. Sama ada terus dalam kapal ini ataupun kena cari motoboat lain. prinsip setakat waktu dan saat ini gini : Tanggung diri sendiri dulu...ada rezeki dalam kapal ni adala..kalau tak berpanjangan kena cari kerja yang at least lepas nak tanggung diri sendiri. easy! Life goes on bebeh! Syukurlah aku tak ada komitmen apa-apa lagi, kereta ke rumah ke masih belum ada...yang sudah tu sudahla...kentalkan sikit hati bagi tebal..sebelum risau-risau orang lain, risaukan diri sendiri..kita susah-susah risau orang orang ada nak risau kita? TADEMANENYE....

Ok. Bye!


P/S:
  • Cepat-cepatla cuti weh! 
  • Pilem Khurafat..adeh..copot jantung den..terjerit jgk i okeh
  • Eliz, where are you? 

Sayur lemak labu pun sedap jugak ni....slurpppp


1 comment: