Friday, July 31, 2015

Warna Firus

Salam'alaik Readers!

Sebenarnya aku baru lepas jatuh terduduk sebab kecuaian sendiri. Handphone di tangan, dan aku ingat kerusi dah menghadap ke depan, dengan yakin aku melabuhkan punggung, dan gedebuk! Tergolek T_T mujurlah tak ada hentakan kuat. Kesian baby (eh, berangan kejap, manala tau hari Jumaat ini memang makbul doa kami selama ini kan. ;-) )

Bila aku timbangkan untuk terus berblogging, semestinya setiap waktu aku memikirkan perkara-perkara yang boleh aku kongsikan. Seboleh-bolehnya aku nak tulis benda-benda positif aje, sebab too much negativity takkan bantu aku untuk menjadi orang yang lebih baik.

Walaupun semalam ada yang menyampaikan, aku ni tak bergaul, tapi bagi aku itu adalah masalah orang perempuan dan mereka bukanlah teman rapat aku. Tak bergaul dengan tergolong dalam geng mengumpat mana lebih baik?

Tapi, aku tidaklah kera sumbang, kurang-kurangnya dalam department ini aku kenal semua orang. Ia masalah cuma aku tak join "klik" diorang makan tengah hari, sembang santai aje. Well i have too much things to think about. Layankan ajelah gossip itu, aku dah 30 tahun dan bukan mencari seteru dalam kehidupan.

Firus,
Hijau Firus warna baju dan "sedondon" dengan warna payung
aku berjanji temu dengan suami
hari bekerja
makan tengah hari bersama
tiba masa untuk aku berjalan kaki pulang ke pejabat
yang jaraknya hanya 10 minit berjalan
saat itu hujan turun
gerimis membawa ke lebat
kalau aku terusan tunggu aku akan lewat
kalau aku redah aku akan kuyup
"abang belikan sayang payung ok"
lalu payung Giordano dengan diskaun 10% sebab beli pada hari hujan ini menjadi "standby" di pejabat
terima kasih chienta. kekeke

No comments:

Post a Comment