Monday, July 6, 2015

Lelakiku

Salam 'alaik reader! 

Gituhh tajuk entri hari ni. Sesekali aku bicara mengenai lelakiku. 

Laki-lakiku sejak aku lahir : Apak, Abang, dan bila umur 14 tahun bertambah lagi seorang, si Bongsu yang debab betul. Hahaha. (Rindu debab masa kecil selalu cium pipi kakak. Sekarang macam gergasi. ;p)

Laki-laki, 

Aku sekolah campur, jadi kawan-kawan ada laki-laki, ada perempuan, kawan-kawan rapat aka geng masa sekolah rendah pun ada laki-laki ada perempuan. Persabahatan kami mulus dan suci, tiada melebihi batas. Memang betul-betul kwn. 

1998 - aku mengembara ke timur. untuk mencari ilmu. 3 tahun yang penuh makna. berkelana dan impak kepada kehidupan aku sangat-sangat tinggi. Macam-macam rencah terjadi dalam 3 tahun tu. kawan sejati? Question mark. Aku pun tak tahu, tapi ada la 2 3 orang yang aku masih lagi keep in touch. Aku ingat diorang, diorang ingat aku. ada tu aku aje yang ingat diorang, aku aje yang kena tanya khabar, aku aje yang kena mulakan, last-last, aku jadi why bother why bother, masing-masing ada kehidupan. Aku pun dengan kehidupan aku. Yang kadang-kadang sibuk, kadang-kadang bosan gaban tak tahu nak buat ape. 

Secara jujurnya, aku betul-betul perasan lelaki itu tahun 1999. Dia 2 Bistari, aku 2 Ehsan, Dia keding, putih dan jalan lenggang, iyela, keding kan. pinggang macam pinggang kerengga kooo. LOL! Aku ingat aku dan Ratena panggil dia sotong, lemah gemalai sangat, dan aku ingat saat dia berlakon drama jadi anak yang akhirnya bertaubat dari najis dadah selepas doa ibu. Gilo aku tak percaya dia pegang watak utama (tak tau kenapa aku tersenyum saat menaip). Dia memang senyap. Dalam kumpulan laki-laki di sekolah dia tergolong dalam budak yang tak berapa glamour. tapi sebab nama dia lebih kurang dengan nama bedak budak kecik, so kami pun selalulah nyanyi carrie junior

Tingkata 3, kehadiran dia makin dirasai. 2 momen yang aku paling ingat 

  1. Kami terpilih ke SuZon (Sukan Zon MRSM) di Pasir Tumbuh, dia wakil bola dan aku wakil netball (Macam putus nyawa main netball, penat dan kalah. mampoo? hahahah ). Tapi sayang, sebab kawan dia undur diri dari SuZon, dan tempat dia digantikan oleh orang lain. dan Orang lain ni pulak, pernah waktu Tingkatan 1, budak kelas orang lain ni bagitau orang lain ni kirim salam kat aku. (Lelakiku pernah cemburu sampai tak balas YM aku). Masa training kawad dan koir untuk SuZon ni memang aku aim nak mengacau dia. bukan mengorat, tapi mengusik sebab dia jejaka sopan. wow! tapi itulah, x menjadi sebab baik sangat tarik diri, padahal dia tak tau waktu ke pasir tumbuh la seronok habis budak-budak sekolah aku flirt dengan budak-budak dari maktab lain. aku? naa just enjoy the game. aku hitam kot
  2. Waktu dia berlakon, dalam group budak nakal dan dia pakai seluar khakis. dan dia baling kertas kat heroin kelas dia. Dia 3 Dinamis, Aku 3 Cemerlang yang memang cemerlang sungguh.
Lain-lain, sorry, tak perasan. Aku sibuk dengan geng aku, aku sibuk jadi remaja yang gigih bersukan dan menikmati segenap ruang sekolah.

2003 - 2006 Aku menumpukan sepenuh perhatian untuk Dip Enjin. Berawek, bermarka tidak wujud dalam diari aku. 

Cuma,,,aku penah tanamkan dalam hati, untuk bernikah dengan teman sekolah, tidak kira waktu sekolah rendah, menengah rendah atau menengah atas. 

Sampaila tahun 2006. 23 Julai 2006. friendster message. seseorang message aku " Sapo ni eh?"

Bila aku tengok profil FS. Uish! Budak ni message aku. Aku rasa dia memang dah kenal aku lagi mau tanya aku siapa. Aku pun membalas message itu and the rest is history...

Lelakiku, suka sotong kurang suka udang, hisap rokok tapi diam-diam (memang aku geram betul part ni), suka karipap x suka kuih lembik-lembik, banyak lagi list . oh ya, dia tk pernah makan nasi air kelate dan bila mak mentua dia buat mmg dia suka dan Alhamdulillah isteri dia pun boleh buat sehingga bermangkuk-mangkuk dia makan. the best thing is when looking at his expression bila aku masak sedap, it is so membahagiakan. 

Dan untuk raya kali ini, kami setuju belikan sampin untuk dia sebab....masa kawen pinjam orang je. lol! (gambar kawen kami mmg lawak macam anak-anak kecik main kawen-kawen. hahahha). 


2 3 kali pusing Pasar Payang sebelum ambil keputusan beli. Sebab utama ialah adik seller memang begitu peramah, dan penerangan mengenai sampin yang sangatlah terperinci. Terima kasih Rahul.  

Doaku untuk lelakiku, semoga dilindungiNya selalu dan kita sama-sama belajar  untuk menjadi hamba yang baik kepada Empunya Alam. Dan semoga kisah kita akan sampai ke tempat yang diidam oleh para solihin...

P/S: Dia Manchester United, Aku Arsenal. 



No comments:

Post a Comment