Monday, August 17, 2015

Bibir Merekah, Kehitaman, Luka

Salama'laik Readers!

Alhamdulillah segala puji bagi Allah, hari ini rasa fresh. Fresh dan Fresh. Hidup jangan menyusahkan orang. Tak kiralah serapat manapun, tapi mana yang boleh buat sendiri buat sendiri. Satisfaction.

Ikhlas itu rahsia.

Aku memang berazam sewaktu aku hidupkan balik blog ni dengan entri-entri aku mau ia jadi sesuatu yang bermanfaat. sukat tahap manfaat tu memang sukar untuk dinilai tapi sekurang-kurangnya ada perkongsian yang bagus.

Jadi untuk kali ini aku nak cerita mengenai bibir. Bibir adalah sebahagian dari mulut. Kulit di bibir nipis amat, cuba kalau luka sikit, merana hidup. Kisah bibir ini terjadi sekitar Julai/Ogos tahun lepas.

Aku tak tahu punca sebenar tapi aku syak dari sebatang lipstik. memang haru hidupku. Lepas aku pakai bibir jadi kering sekeringnya, bila dah kering sudah tentulah jadi merekah-rekah dan akhirnya luka. lama juga Vaseline tak berenggang dengan aku. tengok bibir makin hitam kalah orang isap rokok T_T.

Garam, citrus fruits memang tak geng masa ni, sebab bila kena kat bibir, jadi kering dan sangat tak selesa.

Jadi aku pun ke farmasi, beli satu tube kecil as advised by the pharmacist. Tapi sedey, tak jalan jugak. Akhirnya ke Klinik. Doktor bagi antibiotik dan lip balm. dan Alhamdulillah selepas dekat setahun derita, bibir ini sudah kurang keringnya. cubalah bagi sesiapa yang ada masalah yang sama.
Lip ointment ada rasa mint sejuk je rasa.

Aku tak tahu harga berapa sebab amik di klinik 

p/s: Kadang-kadang sepi itu damai

No comments:

Post a Comment