Wednesday, June 24, 2015

Muvi

Salam a'laik everybody!

7 Ramdhan 24 Jun

Ali Setan,
Ali dan Asmidar
Jali Latip Singh Jep dan lain-lain

Universiti Sains Malaysia
Budak Archi katanya.

Tapi cerita ni memang tak pernah bosan aku tengok. Terima kasih untuk Jins Samsuddin. Ceritanya malar segar. Minggu lepas penuh dengan hashtag 30tahunAliSetan. Ya, Ali memang, perangainya setan. Si pelakon berjaya bawak watak dengan berkesan. Anak muda yang teramat nakal. Dalam nakal-nakalnya, nakal yang bijak. Waktu Jali bagitau nak beli moto guna duit biasiswa Ali tak bagi. 10 poin!

Memang cerita ni waktu aku tengok, bukan kisah cinta Ali Asmida, tapi kehidupan budak U. rasa, eh eh aku pun nak masuk u, jalin persahabatan, sibuk dengan kuliah, belajar, aktiviti santai dengan teman. Kehidupan U aku? emm kinda boring masa Ijazah Sarjana sebab teman-teman semua macam "nerd". Tapi waktu Diploma memang super gila. Budak kelas kebanyakannya masih belum capai tahap matang. Dengan watak-watak penting dalam kelas aku, my buddy Che Lin dan Saz, budak-budak kelas lain, Das dan Hamizan, the two Sabahan, Adib Lam yang tangan super pajang dan besar sempat aku panggil nang nak masa dia capai nak bukak pintu bukan mahen panjang lengan dia, Fuad, Maui, Rizan dan kembar dia Lan,  ke mana-mana pun berkepit 2 orang, x lupa dengan Zairy si Jambu batu yang asyik berperang dengan Saz. and the other 3 girls in the class, Aimi, Timi dan Dayah.

only 6 girls while the rest adalah lelaki-lelaki yang perangai macam budak-budak.

Kami tak rapat api dalam satu-satu masa kami boleh berdiskusi dan saling pinjam meminjam nota kuliah. dan Che Lin adalah kaunter pertanyaan bila aku tak faham. Budak pandai tu setiap sem AD. hihi.

Kejadian yang buat Che Lin super duper marah masa dalam Lab Comm, entah subject ape kami masa tu pakai PC zaman tok kaduk, (i guess kinda programming subject level beginner).

Tetiba dalam lab ada stoking busuk. yang budak-budak laki ni main baling-baling socks tu. tetiba jatuh atas kepala Che Lin. Mengamuk sakan member. Aku sebagai teman nak gelak ada, geram pun ada dengan peel budak kelas. Last-last entah siapa campak jatuh atas aircond. Dalam lab ni jugak la si Fuad test mic. Biasa kalau nak test kite sebut : Testing-testing 1, 2,3 tapi dia sebut: Bola-bola api. adoii..zaman lagu bola-bola api betul budak fuad ni.

Kalau dalam Lab untuk buat litar dan "main-main" dengan barang electronic, En. Zaini lah tempat kitorang rujuk, Lab Technician yang super terror dan baik hati. Nak kenal dia senang sebab rambut dia semua putih. Hihi.

weehuuh..how i miss my Diploma moment. Tagline: Study lepak, result gempak. and yes, memang gempak.

Tapi kisah Dip aku taklah sesetan Ali Setan, not so many nakal things i did, just enjoy my "remaja to dewasa" time. How grateful i am being a dip student, dari SPM flop, Dip just the time for me to prove to myself that :Usaha Tangga Kejayaan

ok peeps, pls listen to Wajah Rahsia Hati. memang deep dan remaja sangat2!

p/s: of coursela during watching Ali Setan, aku berangan jadi Asmida khennn..cume aku jumpe "Ali" masa 2006 ^_^

p/p/s: weiii not to forget during Dip. Kesatria time!! Lol,paling malas aku nak berkawad

No comments:

Post a Comment