Thursday, June 18, 2015

Ji Ai Ji Ai

Salam'alaik Everybody!!

Alhamdulillah. Bernafas lagi kita pada 1 Ramadhan 1436H (18 Jun 2015). Selalunya bila Ramadhan la ramai yang ingat tarikh haribulan dalam bulan Islam kan (including me -_- )

Semalam kesakitan tu datang secara perlahan, namun cuba untuk aku tidak mengendahkannya. Hari ini, pembuka hari untuk bulan puasa, rasa macam nak demam. T_T Geraham bongsu. Aduhai, langgar dinding mulut, melecet, sakit. Telan air liur pun kena beringat. Sebelum ni kena muka bengkak sebelah, kini, aku mula rasa pipi kembong sebelah.

Gigi tak boleh kacip rapat, seksa T_T

Ramadhan 1436H
Semoga lebih baik dari sebelumnya.
Pengisian Ramadhan yang bagaimana kita inginkan.

Mengimbau nostalgia Ramadhan, aku mula puasa penuh masa Darjah 3. ish ish. Darjah 1 puasa 7 hari aje, Darjah 2 tinggal 7 hari aje, Darjah 3 baru mula puasa penuh. Masa darjah 1 aku takla makan dan minum sesuka hati, siap minum air paip sebab dahaga. ekekeke.

(while typing rasa kurang sikit sakit ni, kalau layan lagi melarat, tapi tgn dan kaki aku ni rasa seram sejuk ni)

Selalunya hari pertama Ramadhan aku akan pastikan aku di Wangsa Maju, haruslah berbuka dengan mak pak. Tapi kali ini tak mengizinkan. sob..sob..kerja aka tanggungjawab. Syukurlah suami ada dan boleh berbuka bersama-sama hari ini. (sup tulang, telur dadar, sayur campur. walla!). Seboleh-bolehnya elakkan la membeli di bazaar Ramadhan yang mencokik darah tu, kami selalu beli la kuih 2 3 ringgit. Memang banyak masak. Masa bulan puasa ni tengoklah harga ikan bakar, contoh ikan pari besar tapak tangan pun mau cecah RM8. gila. aku rela simpan duit dari beli dari peniaga cekik darah. 

Bulan mulia banyakkan doa. dan untuk aku dan suami pastinya doa untuk little one dilipatgandakan tanpa putus asa. weeee!!!

Salam Ramadhan Kareem!

Speread Love :-*

No comments:

Post a Comment