Tuesday, May 19, 2015

Hujung Minggu: Lari-Lari MILO dan Sabah

Hui hai Salam'alaik everybody!!

Dua hujung minggu yang dipenuhi. Penuh bermaksud beraktiviti luar dari kebiasaan. Selalunya akan melepak di rumah dan menyelesaikan kerja-kerja pembersihan dan kemas-mengemas rumah yang tak pernah berkesudahan T_T. Soal ini aku tak tahu mana yang tidak kena. Mungkin sebab masih kurang organize (teratur) dan hidup asal boleh aje kan. (Ini baru dua orang, kalau ada rezeki anak-anak; cant imagine-but keep on praying for kids/twins!)

Lepas aku reunite balik dengan beberapa girlfriends dari Dungun dulu, maka salah sorang dari mereka pun ajak la daftar lari-lari MILO. MILO? Interesting. Sebab aku dah pernah sertai CAPAM2014 Run tahun lepas jadi withour hesitate aku pun daftarlah bayar RM20/person dengan suami aku la khenn. 

Jadi 10 Mei 2015 berlari-larilah aku dan suami sejauh 7km. Berlarijalan namanya. Gila nak lari non stop 7KM?

Jadi apa yang aku dapat? Indicator langkah berjalan di telefon melebihi 10,000! Hahaha. roughly dalam sehari dpt dalam 5,000 (tapi aku rasa memang lebih 10,000 sebab bukan sepanjang masa aku gantung handphone kat leher kan. Reaching 30s measn you have to be more concern on your health. Kestabilan ekonomi juga penting tapi kesihatan adalah harta yang tak ternilai. (Aku tak tau kolesterol level aku macam mana sebab pretty high @_@) 

Lari-lari sambil tengok suasan orang-orang berhimpun, keluarga, mak, ayah, anak-anak kecil. ini yang kita mahukan. attached. attached dengan suasana sekeliling, dan menikmati udara dan pemandangan indah. kita kadang-kadang sibuk sangat dengan kerja dan kehidupan masing-masing sampai kadang-kadang kita tak perasan bila kali terakhir kita tengok langit (terbaca di status FB Ujang, kartunis beberapa hari lepas). 

Ya, bila kali terakhir kita tengok langit?

Berlari aku mengejari...


Minggu lepas bersama suami kami ke Sabah. 

Apa yang aku dapat dari trip ini ialah:

Belajar untuk berterima kasih pada semua dan jangan cari teman saat kau kesusahan dan kau tidak endahkan dia saat bahagiamu. 

Pencawang menggapai Langit
Hanya mampu kumelihat mu wahai si Lobster


P/S: Last Sunday Theo W proved why AW should remain him. MU 1 - ARS 1 @ Old Trafford





No comments:

Post a Comment