Thursday, April 9, 2015

Karipap

Weehuu..sakit bahu lenguh. Lama sangat berteleku kat meja.

Aku.dah.berjaya.buat.KARIPAP! Hehehe..tak tau macam mana. Tiba-tiba satu hari tergerak hati nak google cara buat karipap. Tanpa aku sedari. Aku sedar, cuma mungkin tak bagi perhatian. Ini adalah kuih kesukaan boifren aku. Jadi, setelah menyedari hakikat itu, aku terus ke dapur ambil bahan-bahan yang buat karipap yang sangat-sangat mudah..dan kebetulan semua bahan ada.

Oleh itu, percubaan pertama ialah karipap sardin. Agak masin tapi suami aku ckp dah ok. Dan dia makan mcm nampak sedap. Kehkehkeh. (Itu pun dah cukup membahagiakan)

Cubaan kedua semalam aku tkr dari guna planta kepada butter. Gosh aku tak tau apa beza tp tujuan aku untuk kurangkan masin. Tapi x tau kerana lurang canai atau sebab guna butter atau sebab kurang air tekstur kulit kali ni agak berat but "eatable". Inti bagi cubaan kedua ialah ayam dan kentang.

InshaAllah there are space for improvement in future. LoL


Gambar atas yang cubaan pertama, yang bawah cubaan kedua. Utk resipi korang google aje lah :p


No comments:

Post a Comment