Monday, March 30, 2015

Einyn Sophie

Ambil masa untuk diri sendiri. Aku tak tahu level darah aku berapa tinggi. Aku dalam keadaan untuk mengelakkan stress. Aku perlu fikir benda-benda yang membahagiakan. Sejak menginjak usia 30 kehidupan semakin mencabar untuk aku. Untuk aku tawan perasaan sendiri dan untuk aku kukuhkan tahap kepercayaan aku.

Mata aku hari ini rasa bengkak, bukan menangis tapi sebab terlebih tido dan malamnya susah nak tido. Tido lepas 4:30 pagi boleh pulak aku tido mimpi mandi dalam tandas kat kampung mana entah. Katak punyala besar keluar. Ya Allah aku memang tak boleh la katak. Lemah urat saraf aku.

Alhamdulillah..bangun pagi rasa lebih semangat sikit. Sebelum aku pergi jauh baikla aku repair seelok-eloknya hubunga aku dgn Yang Esa. Supaya aku diberi kekuatan untuk segala-galanya.
Siapa la yang tak nak hidup aman dan tenang kan.

Ok, semalam habislah sudah cerita Asam Pedas Untuk Dia. Dan sampai kesudah aku tak berjaya beli novel kat MPH Alamanda sebab habis stok gamaknya. Kenapa aku sangkut tengok cerita ni. Kan ke cliche je kan. Hahaha. Of course la Jericho Rosales tu. Alahainye..sweetnye. kekeke. Ainin pun pandai berlakon, make up yang simple, just like plain ordinary girl. Memang manis budak berdua tu. Berlakon bolehla tahan walau belum mencapai tahap Zulhuzaimy gituh.

Akhirnya Ainin Sofea dapat balik la laki dia Encik Ahmad Ziyad. Jarang ok dalam cerita peranan seorang bapa ditekankan. Ini salah satu faktor aku suka tengok cerita ni cara Hj Marzuki “pantau” keluarga dia. Biasanya apa-apa mesti mak tahu dulu. Tapi dalam Cerita ni Pn. Hajah tahu semua dari suami tersayang Hj Marzuki. Dan, cerita ni takdala adegan pelok memelok yang buat anak-anak gadis drowning keh. I enjoyed my weekend dan paling aku geram tengok girl yang masak asam pedas pada awal dan akhir cerita. Mengancam habis kuah dan kelikatan asam pedas tu. Dimasukkan pula ikan-ikan segar dan ladu finger aka bendi dia alahai...kecur air liur mak. Bendi dia hijau dan size comel-comel. Mak aih..terbayang gigit bendi tu tak lembik tak keras. Sedang-sedang aja. Sambil hirup kuah asam tu dan cubit isi ikan. Ya Allah! Laparnya! Petang ni insyaAllah. Asam pedas in the making dan esok wajib upload resipi kat sini. Kekekek.


Challenge of the day!

No comments:

Post a Comment