Thursday, October 13, 2011

Kareer

Kareer yang bagaimana yang anda dambakan
-bekerja sendiri, tetap, tapi aku tak ada seni dalam perniagaan. menjahit pun masih senget-senget. payah nak jadi teliti. 

sebenarnya bukan aku sorang yang mengalami kareer yang ting tong sebegini, masih ramai lagi yang senasib dan lagi kurang dari keadaan aku. setiap kali berbincang pun balik-balik benda sama. kalau aku tulis kat blog ni dengan lebih terperinci aci kerat jari memang ramai yang akan view. but, it against my company policy. the biggest company in country. Alhamdulillah...even as a contract officer but it meant a lot. Nationalism  level had increase. It taught to love my country more and to PROTECT it for my next generation. i really mean it. sebab bila aku terasa malas dan sengal untuk bekerja dan dilanda kebosanan tahap base station kena patah petir, aku akan sentiasa teringat pada negara aku. kalau aku malas, memang aku akan bagi direct impact pada imej negara. sekarang ni aku dah belajar sikit-sikit, waktu tengah "tak banyak kerja" aku akan surfing benda yang berkait dengan kareer aku. iya, kerja kosong pun aku surfing sebab...mmmmm........

inshaAllah November nanti ada satu lagi peluang untuk aku dan kawan-kawan seangkatan untuk terus berjuang  menyambung talian hayat kareer kami. mix of feelings yang aku rasa sekarang. sangat-sangat memberi tekanan. kadang-kadang aku too concern, kadang-kadang aku "ah! persetankan" hidup untuk hari ini, bukan untuk semalam bukan untuk masa depan. yes, it gives me pressure. tapi buat apa nak memikirkan sangat benda yang belum tentu. (goshhhh! semua yang aku jumpa dalam condition aku pun mmg otak tengah ting-tong macam aku)

Actually writing all this doesn't help at all! it kills me. whoaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Cuma, aku berpegang pada ayat Maha Pemberi Rezeki, (aku copy dari tweet aagym)

‎"@aagym: "Maka sesungguhnya beserta kesulitan itu ada kemudahan, sesunguhnya beserta kesulitan ada kemudahan" ( QS 94:4-5 )"

Tabahkan hati ini Tuhan.....

p/s: dalam berdoa jangan kedekut, doa untuk keluarga dan kawan-kawan juga. Marilah berharap hanya pada Allah.








No comments:

Post a Comment