Friday, October 7, 2011

Bila Semua Orang Mendambakan RM

Pic Source : Google keyword i want to be a billionaire

RM, Ringgit Malaysia, matawang bagi Malaysia. Bukan Ringgit Kasorrga, kaya Shuhaimi Baba.
Hari ini rata-rata status FB masing-masing menumpukan pada RM. Ada yang enulis:

Yahoooooooo!!!!!!!!!!

Ada yang menulis dengan sinikal:

Duit siapa tu ye?

Yang menerima bergembira dan bergelak ketawa, yang membayar untuk memberi pada yang menerima berasa tidak adil dan sakit hati. Aku faham. Aku faham sebab aku sedang berada di antara dua-dua kumpulan ini (kareer aku masih berstatus ting-tong). Aku bukan mahu menulis panjang berjela dengan menyusun ayat dan idea di sini cuma bagi aku

KEPUASAN DALAM BEKERJA DENGAN UPAH YANG SETIMPAL LEBIH AKU TUMPUKAN. 

Kamu yang dapat habuan tu tolong sikit semat dalam kepala otak kerja dengan cekap. Biar berbaloi dengan usaha-usaha pihak yang berkaitan. Kepada yang berada dalam kumpulan kedua seperti yang aku tulis di atas, aku memang salute sama korang. I cant say more because if i were you, definitely i tends to feel the same way. Semoga Allah lapangkan dadaku menerima semua ketentuanNya, baik yang bahagia, atau yang duka.

p/s: masih belajar jadi Muslim yang baik. 

No comments:

Post a Comment