Monday, November 8, 2010

Sambutan

Sambutan yang beku. Jadi aku pun turun beku. Akan panas bila bersama Murin dan Faza nanti.

Tiba di KL seawal 8 pagi semalam. Sebelum turun daripada flight : Accho! Accho!
2 3 kali jugak la. Sekarang, mata merah, berair. Tak boleh tak datang kerja, tak boleh manja, orang tak suka. Tak ada orang yang suka diri kita mengatasi kita suka diri kita sendiri. Tak ada. No One! Tak ada walaupun opposite jantina. Tak ada. Appreciate diri sendiri. Itu lebih bahagia.

Terima kasih wahai emak : pakar masak-memasak. Tiba di rumah, jam 10 pagi aku sudah menghadap nasi putuh, kerutub kambing dan sambal. Allah.....sedapnya..cuma sikit terganggu dengan kesihatan yang baru ala-ala nak demam (Come on...jgn mention nak demam2 ni-mcm mengada-ngada kot? keep it yourself - once again, love yourself the most)

Memang berbalas 'puasa' daging selama 3 minggu. Iya 3 minggu tanpa daging, tanpa ayam goreng, tanpa KFC halal, Allah...nikmatnya berada di bumi Malaysia. Makanan sedap-sedap. Syukur....Usaha jangan membazir makanan..bukankah sebutir nasi itu ibarat setitis peluh petani (yeah, Raja Farah quote dalam iklan beras..sorry lupa brand apa). Setelah tiga minggu....fuh!! AKu kembali ke Malaysia. Syabas beteh kepada anak-anak Malaysia yang berada di perantauan, terutama di negara yang mencabar kekuatan mental. Bila dah kat luar baru nak menghargai apa yang ada kan..iye dok?


Belalang buat ape tu??


p/s: Arsenal kalah lagi...

p/s p/s: Aku kalah dgn bagasi. TKO. pengsan...

3 comments: