Tuesday, November 30, 2010

Bonda


Innalillahiwainnailaihirojiun...


Sahabat yang kukasihi...tak mampu ku bicara tika berita itu sampai ke pengetahuanku...aku tidak mahu mengganggu saat kau benar-benar kehilangan..aku mahu engkau tenang dahulu..aku tak mahu saat aku mengeluarkan kata-kata kau akan bertambah luka...

Sahabatku..April lalu pertama kali aku bertemunya. Ceria sokmo! Menghidupkan suasana, easy going, kelakar, ramah..dan dia membahasakan dirinya "Mama" pada aku dan Paja...

Saat Paja migrain, mama yang menemannya dalam si birumu..Mama hidangkan kami dgn makanan yang sangat byk..Walaupun hanya kurang 3 hari aku di Terengganu waktu itu, tetapi aku tetap bersyukur kini sekurang-kurangnya aku kenal dengan ibu sahabat tersayang...

Hanya secebis kenangan itu akan kukenang sampai bila-bila..jujurnya..aku doakan keadaanmu baik-baik saja. Aku tahu kau kuat dan takkan menunjukkan kelemahanmu di depan orang lain..ambillah waktu untuk bertenang....aku akan bicara bila kau sudah bersedia...

Daripada Dia kita datang kepada Dia kita kembali...al-Fatihah...Semoga mamu mu tenang dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.......

Salam takziah dari aku sekeluarga..

p/s: ;(



No comments:

Post a Comment