Thursday, November 11, 2010

Ketat dan Kedut


Agra...masih menanti....Putih lambang cinta suci......


Srot..srot, selsema lagi, perubahan cuaca, musim hujan tiba lagi, pedih hidung bagai mencucuk-cucuk, lagi-lagi bila bersin tak jadi..arghhh! Terbit rasa tak puas hati, aku cuba bersin lagi.

Kenangan di Gurgaon kadang-kadang masih lagi menggamit hati untuk terus mengingatinya. Bukan pada debu, bukan pada cik bab, bukan pada hiruk pikuknya, tapi dengan ukhwah yang terjalin, dengan kegumbiraan yang terbit dari wajah kawan-kawan. Untung juga aku pergi sendirian, nak tak nak aku mesti bergaul dengan mereka yang pelbagai bangsa, berlainan budaya, dan pegangan agama yang masing-masing. Bukan aku rindu teman baru dengan meninggalkan teman lama, cuma terfikir kenapa ada yang muka ketat semacam? Kedut-kedut masam, bukan kedut-kedut tua. Aku cuba cari pemutar skru, tapi tidak kutemukan, but please, just be normal and don't try to screw it up. Im smiling. im trying my best to keep the smile on my face. I want to look sweet, I don't want people look me tense and it is just make me older, kalah nenek kebayan. I just feel a bit of...ok..tensen....Takkan bisa kita puaskan hati semua orang...

hati oh hati..kompleksnya sebuah hati.

Sabarlah wahai hati, normallah wahai hati, buangkanlah rasa dengki dan iri, hati, janganlah ego dan emosi..hati....jadilah seorang yang pemberi seri...hati oh hati...

*************************************************************************************
tet tot tet tot ...sampai 11 angka dia mendail
(sebab perlu satu nombor sebagai akses untuk mendail keluar ;p )

E: Eh T, kau busy tak, kuar nak? (Padahal malas nak balik cepat, nak cari angin lain, nak hiburkan hati sendiri dengan libatkan Mek Iti, Thank you very much! Untung aku dpt kawan macam dia)

T: Boleh saja, nak tgk wayang ke?

E: Tgk la kalau ada cerita best. Ok, See you!

*************************************************************************************
Tak tgk wayang, tapi kedua-dua mereka berjalan dan meronda alamanda, test make up di Elianto dan merembat 2 helai khakis di Giordano (Lame gila aku tak beli seluar, selai jeans untuk 3 weeks. ahaks! barula budak engineering, ye dak? kemachoan, keotaian di ukur pada seluar jeans kan?hahahah - I MISS UNI LIFE ) dan seterusnya membedal pizza dan spaghetti di Pizza Hut. Alhamdulillah...Puas! Happy! Balik rumah..ape lagi kan, cuba seluar baru le.

p/s: cuba keluar dari kebiasaan. Thanks Goners for winning the game.


4 comments: