Tuesday, October 5, 2010





Malam.

Esok PMR. Jantung berdebar-debar..Tahap keyakinan turun naik. Bolehkah aku jawab? Bolehkah aku ingat semua yang dibaca? Gelisah.


10 tahun dulu...

" No maktab saya xxxxx. Macam mana result saya?"
" Oh Awak dapat 7A 1B. Tahniah!"
Menetes air mata " B ape?"
" Geografi "
Masuk bilik dengan esakan yang makin kuat..

2 tahun kemudian
" Siapa nama?"
" Jelita "
" Ni slip awak. Tahniah"
" Fulamak! Cukup aku rembat 1A sampai 5C" No tears. Neutral. Tidak gembira. Tidak juga sedih.

Itulah perbezaan apabila study hard dapat result yang tidak mencapai target dan study smart (smart dgn tidak membuat revision, smart dgn last minutes study, smart dgn beradu waktu prep, smart dgn tiada buku nota langsung waktu Kimia, smart dgn menulis surat kepada teman di Jasin waktu Fizik) dan mendapat result yang so-so.



Belon untuk semua calon PMR2010
Semoga Berjaya adik-adik!


2 comments:

  1. eny
    i penaha rasa situasi no 2

    bangga padahal ibu menangis bile tgk result:(

    alhamdulillah, jadi orang jugak saye :P

    ReplyDelete
  2. 10 years back..
    class: tetttt
    PMR exam : english

    A : pssss NO.2 aper?? sambil tunjuk kat paper
    B : D.. (sambil tunjuk 4 jari)..

    lolx..

    ReplyDelete