Thursday, August 25, 2011

Ragu

Tiada keraguan dalam Islam. Itu sudah pasti. Selalu mohon dengan Yang Agung untuk selalu dikekalkan iman dalam hati. Ragu dengan agama Islam jangan sama sekali. Kalau ada bisikan jahat itu tanda syaitan sedang usaha untuk menyesatkan. 

Ragu dengan manusia harus bagaimana. Juga syaitan punya mainan. Tapi kalau di bulan barakah Ramadhan ini harus bagaimana. 
Istighfar..istighfar..istighfar..
Telah ditetapkan semuanya. Berusaha agar dipermudahkan dan berjaya tempuh segala dugaan. Dugaan apalah sangat...dugaan perasaan. Orang lain lebih lagi dugaannya. Makanya lidah dan hati harus selalu ucap syukur pada Tuhan. Jangan terlalu fikir suara halus yang boleh membawa ke jalan hitam. 

Manusia ini mahunya macam-macam.
Terlupa menghargai apa yang dikendong kadang-kadang..

Astaghfirullah...

Rabbighfirli warhamni wajburni warfa'kni warzuqni wahdini wa'afini wa'kfu'anni...

Allah...Allah...Allah...

Selepas beberapa pos di FB baru aku mendalami bacaan duduk antara dua sujud itu...doa yang sangat terkesan di hati bila dah tahu maksud bacaan...selama ini hanyak mengucapkan sahaya...

Selalu doa sebab manusia ini lemah dan senang sangat-sangat tergelincir...Kuatkanlah aku lagi Ya Rabbi...tetapkanlah hati ini untuk sentiasa memohon hidayah dan innayahMu...kerana manusia ini selalu alpa bila dia bahagia....bila dukanya tiba baru mengadu padaMu..tetapkanlah manusia ini untuk terus bersamaMU setiap saat dan detik...




No comments:

Post a Comment