Sunday, July 24, 2011

Titik Mutiara Jernih

pau sedapnya..tgh lapar ni..maksudnya mmg lapar tahap gaban
padan muka aku

Ramadhan is just around the corner. I really cant wait for Ramadhan this year. the chances to double the pahala. i guess mine maybe almost nil. hari hari buat pahala hari hari berdosa. dosa mulut, dosa hati dan macam-macam lagi. kalaulah boleh hari2 balik rumah berbuka with beloved family seronoknya..all this while sometime aku lebihkan orang-orang lain compared to family sendiri. so berbuka will tighten the silaturrahim aku dan adik beradik dgn mak pak :)

Terawikh...harapnya this year bukan Ramadhan terawal je rajin. Rumah sewa selangkah je dah boleh reach surau. even Ust bagi ceramah pun boleh dgr sampai rumah. Kaki je malas nak melangkah solat jemaah. haila...harapnya dapat suami nti yang rajin berjemaah hendaknya. yang betul bacaan Al Fatihah nya. Yang ingatkan aku ke jalan menuju Allah hendaknya. bak kata sorang teman suami tu hanya reason..sebab kita kat muka bumi is just for ALLAH. so Allah bagi jodoh supaya kita ada chance untuk buat ibadah, untuk kumpulkan saham akhirat byk-byk dengan taat pada suami yang beriman. very easy to be in Jannah..jalankan rukun Islam yg lima tu and taat pada suami. Easier said than done? balik pada tujuan kita kat muka bumi..hanya untuk ALLAH...hati pasti tak sakit. jaga lidah juga supaya dia lafazkan hanya yang baik baik...suami poligami? kalau boleh tahan tahanlah...tujuan asal kat muka bumi..hanya untuk ALLAH..insyaALLAH..didik hati mulai sekarang. detik ini untuk jadi muslim dalam erti kata sebenar..muslim pada niat, pada lisan, dan pada perbuatan...ustazah pesan..kalau buat pahala jangan seiring dengan buat dosa..Astaghfirullah...bentuklah aku jadi hamba yang baik Ya ALLAH...byk janji dengan ALLAH ni tapi tepati ke tak? nti ALLAH tanya ye...kalau agak-agak x tepati tu sama-sama kita mohon ampun dari ALLAH...selagi kita tak mensyirikkan ALLAH, inshaALLAH pengampunan Dia maha besar...i Miss u ALLAH...tariklah aku kembali supaya dekat denganMU..tadi lepas maghrib tiba-tiba teringat pada zikir yg di baca sebelum tidur masa maktab dulu..ya Allah...liat jgk lidah ni..otak kuat memerah nak igt apa yg di hafaz..Alhamdulillah masih ok..cuma kena polish...ada a few yang samar-samar tak igt... :( ALLAH...i love u so MUCH. more than anything. my priority..aku lalai betul sebelum ni...ampunkan dan maafkanlah aku Ya ALLAH..eratkan silaturrahimku dengan teman-teman yang sentiasa mengingatiMU..jalainkan kemesraan aku dan adik beradik sebab nak cari redhaMU (rindu adik-adik aku ni :(  ) permudahkan urusanku untuk bahagiakan kedua orang tuaku untuk mendapat rahmatMU..peringatkan aku setiap saat dengan kewujudanMU ALLAH...Astaghfirullah......Astaghfirullah....Astaghfirullah......temukan aku dengan dia yang boleh tingaktkan lagi imanku ini padaMU Allah...hanya Engkau Maha Mengetahui apa terbaik buat aku...

Salam Ramadhan to readers aka friends....

No comments:

Post a Comment