Tuesday, April 5, 2011

Sekolah, Kerja @ Kerja Sekolah

Pic Source : Google keyword bouquet of flowers


Macam biasa jam 5.30 petang dari Isnin ke Jumaat aku sudah bersiap dengan handbag di bahu dan menapak menuju lif. Dalam hati sering berdoa moga-moga tidak terlepas bas. Jika terlepas sudah pastilah penat menunggu sabar menanti terbuang waktu..


Bicara soal waktu sudah pasti ramai yang sedar betapa pantas waktu berlari seiring masa, sedar-sedar aku sudah menginjak 26 tahun. dalam beberapa bulan lagi mengikut kalendar Islam umur aku 27 tahun. Di usia sebegini kadang terfikir apa sumbangan aku kepada agama, kepada negara, kepada masyarakat, kepada keluarga, kepada diri sendiri..emmmmmmmmmmmmmmm


Saat lewat di perhentian bas kulihat 3 orang remaja berpakaian seragam sekolah tapi lagak seolah artis. anak remaja zaman sekarang begitu moden dan matang??? Walau berseragam sekolah enset di tangan lagak seperti orang berbisnes saja. adakah mereka benar-benar menikmati alam persekolahan mereka, adakah merka teruja untuk menelaah, adakah mereka ghairah untuk membeli buku-buku rujukan yang bg aku sangat dan sangat memudahkan utk belajar? (aku dulu buku rujukan pun atas ihsan orang sebab tu aku kureng rasa nak belajar-buku baru semangat baru- ;p tak belajar bersyukurrr)


dulu ketika aku masih di alam pembelajaran (formal) aku terfikir, bagaimana aku nak kerja, boleh ke aku buat kerja, sebab aku ni waktu-waktu cuti sem yang panjang lebih senang bersenang-senang di rumah dari mencari wang poket. pengalaman pertama aku bekerja ketika latihan praktikal. itupun bukan sebenar-benar kerja. masa kini baru aku rasa aku bekerja. sebagai apa? sebagai jawatan paling digemari dalam negara. tunggu hitam putih baru aku cerita lebih lanjut. (aku tipu-aku tak suka cite pasal koje dalam blog- ((menyalahi etika dan prinsip aku) Alhamdulillah...sumetimes tahap keyakinan dengan kerja aku sangat tinggi. i wish i can develop my writing skill in English language. not only that, communication skill also and to know gain more more and more vocabularies.


selagi yakin tertanam dalam diri ini, aku akan terus gali dan gali segala kebolehan aku untuk aku curahkan dalam bidang kerjayaku. bukan kerana nama apatah lagi $$ tapi soal 

KEPUASAN

In future:

Kawan : Tinggal mana?
Suami  :  Putrajaya
Kawan : ooo..gomen ke?
Suami  : tak..my wife


Wakakakakakkakak..boleh gitew??

p/s: mode bunga - dah belajar buat hand bouquet. senang yg amat!

No comments:

Post a Comment