Sunday, May 14, 2017

Hijrah

Tomorrow marks the 3rd week working at the new place.

Mood masih takdak mari. Tak in. Tempat lama kerja 7 tahun lebih, jadi memang payah nak lupakan. Last desk aku kerja sgt menarik, learning curve sangat menyeronokkan. But, doniya, tiada yang kekal, sampai masa kita kena move forward untuk kemajuan kerjaya.

Benar aku masih rasa murung sedikit, bidang tugas lain, langsung tak sama, stakeholder lain sama sekali. Tetapi, kerja kan AMANAH, jadi harus ambil amanah ini sebagai cabaran dalam mendidik diri, mencabar keupayaan sebagai seorang pegawai juga.

Dalam aku dok rasa lemah lemau, aku dikelilingi dengan colleagues yang baik, bossses yang OK, inshaAllah, aku perlu pupuk rasa mariiii untuk kerja sekarang.

Esok Monday, dan aku bersedia!

Senyum, turunkan paras anxiety.

Look at the Blue sky. Indah!


No comments:

Post a Comment