Thursday, November 27, 2014

Trend penurunan (Depletion, Deteriorate)

Assalamualaikum! Hola!! Hallo!

Yiiba! Anggre!

Nampaknya posting dalam blog ini menunjukkan pola penurunan. Bermula tahun 2010 semakin sikit posting-posting. tidak lagi seperti zaman blog Friendster berjela-jela dan berkajang-kajang cerita mengenai sekolah. Iya. Sekolah. (sangat menyesal tak simpan copy tapi terus delete).

2014 dah menginjak nak masuk Disember. jadi kalau di buat perhitungan kurang lebih sebulan dan 5 tahun untuk Malaysia bersedia untuk bergelar negara berpendapatan tinggi. Atau negara maju? Yang mana satu? Jadi siapa yang bertanggungjawab untuk merealisasikan impian dan harapan ini?
1) Perdana Menteri
2) Kerajaan
3) Pegawai Kerajaan
4) Pihak swasta
5) Pemain Industri

Atau siapa sebenarnya?

Bagi aku, dengan perbezaan ideologi politik, dengan kepelbagaian latar belakang, dengan karenah pengurusan dan birokrasi (dalam kerajaan maupun swasta), aku sendirilah yang kena main peranan untuk mengaplikasikan adaptibility. (menempatkan atau menyesuaikan diri aku mengikut keadaan) dan membawa aura-aura positif untuk orang sekeliling. Aku nak menuju usia 30 dan aku sering terfikir apakah pemikiran aku berada di peringkat yang sepatutnya? adakah aku cukup proaktif dan kreatif untuk memberikan yang terbaik dalam apa jua yang aku buat, sebagai pekerja, sebagai isteri, sebagai anak, sebagai mama (belum lagi dan terusan berdoa), sebagai sahabat?

Sahabat? semakin menginjak usia semakin sedikit teman aku. kenapa, kat mana tak kena? semua orang sibuk, semua orang punya keluarga, tapi kenapa jumlah sahabat semakin mengecil? fuh fuh.

Hiduplah untuk memberi manfaat kepada manusia lain. Hiduplah untuk menikmati nikmat dan rahmat Tuhan, Hiduplah untuk bahagia. Hiduplah untuk saling memaafkan, hiduplah untuk saling menghargai. Hiduplah dengan cinta. Suburkan kasing sayang hiasi dengan perlakuan indah.

Aku mahu hidup untuk mengembara
1) Turki
2) India (lagi)
3) Eropah

ultimate sementara di dunia, Makkah al Mukarramah

Hidup untuk mengumpul saham ke syurga Jannah

No comments:

Post a Comment