Tuesday, March 20, 2012

Suri Dapur 1

Ini ialah lukisan limau nipis dan limau kasturi. bagi aku, air limau nipis lagi sedap dari limau kasturi sebab rasa dia nipis aje. hahaha

Motif entri pada kali ini ialah cara memotong limau bagi mendapatkan perahan yang maksimum. Entri ini dibuat renteten kekasih aku yang memotong limau nipis secara melintang seperti gambar di sebelah kanan. oleh itu dialog aku ialah:

"Abang...orang potong limau nipis macam ni la..(dengan menunjukkan cara potong menegak seperti gambar di sebelah kiri) barulah dapat air banyak..kalau limau kasturi..orang potong melintang"

Sekian sahaja tips dari SuriDapur pada kali ini. Semoga kita dapat berkenalan dengan barang-barang dapaur yang lain di kemudian hari.

p/s: Dah tengok Bunohan tak?
p/p/s: taknak join Arsenal pun takpela Lucas oii

4 comments:

  1. weh aku dua2 potong melintang.. limau sunkist jer potong menegak haha

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. As Salam Anna :)
      Saya pun belajar dari mak. Sebelum ni main potong aja

      Delete