Friday, March 16, 2012

Cinema Time

Selalunya aku tengok orang yang punyai blog akan buat review tempat, makan, cinema etc. Apa yang diorang rasa, feel, tengok diorang share. Yang blog aku ni pulak tak ada hala tuju. Sometime bila aku dah siap tulis dan aku reread it back then decided to remain it as draft because emmmm..entah. Mungkin tak payah untuk share (kot) - (aku memang tak menulis diary kat blog ni)

So, kali ini merujuk kepada style bloggers masa kini, aku nak ingat balik pasal cerita Bunohan yang aku tengok hari tu. Weekend last week kot. Ntah. Lupa tarikh.

Pertama : Ni bukan cerita kontemporari. Bukan cerita streotype. Bukan cerita yang mengangkat dialog-dialog lucah macam dalam cerita motor-motor tu (which is aku geli nak tengok dan dengar filem/dialog-dialog tu). Mungkin dialog Jolok pasal batu pelir kambing akan buat korang ketawa. Apa ke benda tu? Korang beli tiket dan tengok serta feel cerita Bunohan ni ok.

Kedua: Watak Adil, Ilham, Bakkar, Deng, Jolok (aku rasa nak bagi penyekeh je kat kawan Ide yang sorang nih), Ahmad Muski Abdul Rahme, Awang Sonar, Pok Weh, Mek  Yah, Ayoh, dan watak-watak pembantu lain.. syok!! pertama kali aku tak wish satu-satu watak tu diganti dengan pelakon lain. Masa aku tgk OR (aku pun tak tau  kenapa aku beli tiket wayang utk tgk cerita ni - cerita bising yang terjerit-jerit) aku mengomen start dari mula cerita sampai orang sebelah suruh aku keluar kalau taknak tengok. and guess what? i really menyesal beli tiket untuk filem OR tu. cisss aku menyumbang kepada kejayaan 10 juta lebih kutipan tiket.

Jalan cerita: Whoa....mula-mula aku hampir give up tengok cerita ni sebab networking watak tu agak besar dan  tak ter"connect" tapi sabar..sabar...duduk diam-diam...follow mana Ilham pegi, follow apa plan si Bakkar, follow jejak Adil..then at the end : PUAS HATI.

ini cerita pasal 3 beradik dengan 3 karektor. yang nampak baik tak semesti hero, yang nampak kejam dan zalim kadang-kadang punya hati yang mulia (bukan cliche tapi it really touched me).

Sekian, terima kasih.

p/s: korang google sendiri la Poster pilem ni.

No comments:

Post a Comment