Wednesday, February 29, 2012

Poyo

Poyo. apa itu poyo. dalam definisi kamus dewan memang belum ada lagi istilah poyo. istilah yang dicipta dalam bahasa slanga. Pengalaman aku pernah dikata poyo setelah pulang dari sekolah menuju ke bilik aku dalam asrama, senior menegur,

"apasal poyo je muka?"

aku: blur..muka aku memang macam ni kot kak. sambil buat donn dgn ungkapan ntah pape kakak tu aku terus meluru gi bilik aku. apa yang aku nampak ialah katilku..Zzzzzz...

Kisah panggilan pagi ini :

Secretary: bla..bla..semalam...discussion...bla bla..lain kali dia suruh g sorang je...bla bla...mungkin dia ingat seminar..di a tak nak ..bla bla....kerja lain tak ada orang buat

Pekerja: dah namanya discussion diknon..bla bla..brainstorm semua..tu kami p dua orang..

Secretary: dia pesan..so aku cakap mcm yang dia suruh..anyway noted..tata

Pekerja: okai..tata

Dia di sini adalah si poyo. si poyo yang akan bertindak apabila ada orang atasan. si poyo yang pompang pompang di belakang menikus di depan. bak kata seorang teman: si poyo aka samseng kampung ala-ala sarip dol samseng kampung dusun ajeeeee...

Sekian sahaja kisah poyo saya pada hari ini. Terima kasih.


No comments:

Post a Comment