Tuesday, February 22, 2011

Bahan Lama

tiring day..fever is coming i guess.....

Pic Source : Google 
Usiaku seperti yang anda tahu, kalau anda baca posting sebelum ini telah mencecah 26 tahun. Itu kalau ikut Tahun Masehi la. kalendar matahari. 26 tahun..benar..Dua Anam. Kalau ikut pada kalender Islam yakni mengikut peredaran bulan mengelilingi bumi InshaAllah pada 15 Jamadil Thani 1432 Hijriah aku cecah umur 27 tahun. makanya, aku amik yang lagi banyak..27. kurang lebih tiga tahun lagi angka depan tu bertukar ke nombor tiga. woo... @_@ agak-agak aku masih atau sudah..solo-molo/udah nikah, naik pangkat, dah melancong ke 4 5 buah negara..

kalau aku tak hangin takmau pun amek tahu

Aku sedang mengikuti kursus di Arkib Negara. Ada satu statement yang buat aku rasa 'lama' ialah :

"Sebarang rekod yang mencapai tempoh 25 tahun seharusnya dipindahkan ke Arkib"

Soalan aku: Korang dah brapa tahun dok Arkib? Hahahah

Kenapa selalu buat seolah tak peduli sama aku?

It is ok what duduk dalam Arkib. Tapi, berusahalah untuk jadi bahan rekod yang bernilai kepada semua orang, yang sentiasa menjadi rujukan orang, yang menjadi khazanah terpelihara.. barulah hidup ada makne...

Sekian...



p/s: Actually aku pening scrolling BB. Benda ni merentap hobi membaca aku...

p/s p/s: orang yang networking tak lebar macam aku ni disinila tempat memuntah perasaan dan fikiran di kala dilanda rasa sengal. 

No comments:

Post a Comment