Monday, January 11, 2016

Doa

11 Januari 2016

Tunggu bas, 8:14 pagi bas belum kunjung tiba. Tanpa dijangka, teman sepejabat bagi tumpang kereta. Alhamdulillah, hari ini aku tidak telat. Tak perlu gusar memikirkan ayat untuk memberikan sebab jika lewat. Ahhh...punch ini. Mana kejujuran? Kejar waktu?

Doa, 

Sentiasa berdoa. Untuk diri sendiri, untuk ibu bapa dan keluarga. Dan untuk kawan-kawan, jika aku senang dan bahagia, aku mau orang kelilingku senang dan bahagia juga, tapi jika aku susah, aku mengharapkan doa orang-orang sekelilingku.

Jika dulu, aku cemburu melihat orang lain berjaya. Cemburu dan mempersoalkan kenapa aku tak boleh, tapi kini, menginjak dewasa, aku akan doakan kawan-kawan aku berjaya dalam setiap pekerjaan mereka kerana aku tahu, kawan-kawan yang baik tidak akan pernah melupakan kawan-kawannya juga. 

Kawan berniaga, bagilah sokongan, bukan meminta diskaun
kalau tak membeli pun, tolong promosikan sudah membantu sangat
Hidup dan kebahagiaan perlu dikongsi agar kenikmatan itu lebih terasa

Makan nasi sorang-sorang dengan makan nasi berkongsi, mana lebih mengenyangkan dan lebih nikmat?

p/s: Lanesra, i am dreaming of you

No comments:

Post a Comment