Tuesday, April 29, 2014

2 Bulan Lebih-lebih

2 bulan lebih sudah di Timur Malaysia
Bekerja dalam cuti
Cuti dalam bekerja
Menilai sifat manusia, jadi budak balik, diarah itu ini, 
Sebahagian realiti kehidupan. 

Lone ranger berjaya, 
Itulah aku..
Kadang kesaorangan, kadang berteman, kadang berkumpulan
Aku berpeluang untuk menilai diri, mengenali peribadi, 
Ada yang manja, ada yang ceria, ada yang gila kuasa, ada yang glenya
Ada yang comel, ada yang cantik (itu aku), namun tiada yang kacak. (Terpaksa tinggal di Presint 17)

Dalam melayan kantuk mata, dalam menadah telinga menggantung mata
Aku nukilkan tulisan ini sekadar menggilap kosa kata yang semakin pudar dan hilang
Dengan harapan dapat mengiwi semula bahasa bahasa indah dan bukan bahasa rojak

Ok. Aku sekurang-kurangnya tahu di mana kecenderungan karier aku. 
Sedikit sebanyak aku berjaya memahami minat sendiri
Ada kelas yang buat kubersemangat
Ada yang buat nafsu tidurku tinggi
Ada yang boleh bikin aku gemuk
Ada yang buat aku terbang dalam alam khayalan..

Masih berbaki lagi
Kilo kilo masih kekal dan stabil
Haru....

Bila deru air itu begitu mendamaikan...menyaman dan menyejukkan...

No comments:

Post a Comment